The Genetic Foundation of Tehran was officially opened. . .
جولای 16, 2019
کارگاه آموزشی بنیاد ژنتیک در کارخانه هاکوپیان . . .
جولای 16, 2019

بنیاد ژنتیک تهران در فرهنگ سرای خاتم (ص) . . .

بنیاد ژنتیک تهران در فرهنگ سرای خاتم (ص) . . .

بنیاد ژنتیک تهران برای کمک به پیشگیری و درمان بیماری های ژنتیکی به همت فرهنگ سای خاتم (ص) اولین کارگاه مشاوره ژنتیک در سالن آمفی تئاتر خاتم را برگزار کرد .

 به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای خاتم (ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18، این برنامه روز سه شنبه 29 مهر ماه ساعت 11 الی 13 در سالن آمفی تئاتر خاتم (ص) برگزار شد .

در این مراسم دکتر احمدی کارشناس و مشاور ژنتیک گفت: بنیاد ژنتیک در حوزه آموزش از سطح عمومی جامعه تا پزشکان و متخصصان، ارائه مشاوره های ژنتیک و خدمات آزمایشگاهی در زمینه بیماری های مادرزادی و ارائه درمان های مناسب به مبتلایان فعالیت دارند .

دکتر احمدی افزود: درصد قابل توجهی ازبیماری های ژنتیکی ناشی از ازدواج های فامیلی است که متاسفانه همچنان در برخی از مناطق بسیار شایع است لذا یکی از برنامه های محوری بنیاد آشنا کردن خانواده ها و جوانان با خطرات ازدواج های فامیلی به ویژه در خانواده های دارای فرزند بیمارو شناسایی ناقلان زن بیماری و تشویق به استفاده ازروش های تشخیص زنتیکی پیش از تولد نوزادان دانست .

ازدواج های فامیلی،نازایی و ناباوری با علت ناشناخته ،سقط های پی درپی سابقه ابتلاء به بیماری های سرطان در خانواده و فامیل از جمله موضوعاتی بود که در این کارگاه آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و به پرسش های حاضرین پاسخ های کارشناسی لازم ارائه داده شد .

این نشست در سالن آمفی تئاتر خاتم به نشانی شهرک ولیعصر(عج)- انتهای خیابان حیدری جنوبی- خیابان پژاند- بوستان لواسانی، برگزار شد.